همایش شمس الشموس در کاشان برگزارشد
آه و آهو با شمس الشموس در کاشان درخشید
همایش شمس الشموس با روایتگری شهدا معطر و متبرک شد
«مجید ابوترابی» شهیدی که از امام رضا(ع) خواست مثل مولایش امام حسین(ع) شهید شود
«مجید ابوترابی» شهیدی که حاجت شهادت با تن بی سر را از امام رضا(ع) گرفت
مجید ابوترابی» شهیدی که حاجتش را از امام رضا(ع) گرفت
«مجید ابوترابی» از استان اصفهان شهیدی که از امام رضا(ع) خواست مثل مولایش امام حسین(ع) با تن سر جدا شهید شود و به این حاجتش هم رسید.
به گزارش خادمیار حوزه خبر و رسانه و رابط خبری زیر سایه خورشید، سردار حاج علی اصغر حبیبی، از جانبازان، اسرا و ایثاگران شهرستان نجف‌آباد اصفهان، در همایش شمس الشموس همزمان با چهارمین شب از دهه کرامت و برگزاری جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان گفت: قبل از عملیات رمضان در تیرماه سال 1361 با شهید مجید ابوترابی، به گلستان شهدا رفتیم و در آنجا هر یک از دوستان در قبرهایی که کنده شده بود خوابیدند و هر کدام گفتند این قبر من است.
وی تصریح کرد: مجید هم یکی از قبرها را نشان داد و گفت این قبر من است اما چون قدش بلند بود نتوانست در آن بخوابد و همه دوستان به او گفتند تو شهید نمی شوی اما خودش که به امام رضا(ع) رفته بود و از آن حضرت خواسته بود مثل مولا و اربابش سیدالشهدا شهید شود گفت بخدا قسم شهید می شوم و همین جا در این قبر خاک می شوم.
به گفته وی، مجید شهید شد و در همان قبری که گفته بود جاشد چون پیکر مجید را با تن بی سر آورده بودند.
این جانباز وآزاده روایتگر هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مجید فرزند پزشک بود و قبل از رفتن به جبهه حتی به پدرش گفته بود خوب به من نگاه کن که این دفعه آخر است و دیگر بر نمی گردم افزود: هیچ شهیدی بدون اذن امام رضا(ع) پرونده شهادتش امضا نمی شد.
سردار حبیبی، با اشاره به دوران زندگی خود که از 14 سالگی به جبهه رفته است، 16 سالگی اسیر و 23 سالگی آزاده شده است گفت: طلبکار کسی نیستیم و دینی هم به گردن کسی نداریم و هیچ حق اضافه ای هم نداریم.
وی، با اظهار رضایت و شکر از اینکه توفیق داشته است تا در آن برهه حساس در مسیر جهاد و جبهه و جنگ قراربگیرد گفت: زندان اسارت قفس کوچک و دنیا قفس بزرگتری است که باید در مقابل سختی ها و مشکلات آن مقاومت و پایداری کرد و وعده نقد خدا و نعمتهایش را رها نکرد و فریب وعده نسیه شیطان را نخورد.
به گفته وی، امروز جوانان غصه نخورند جنگ تمام شده است جنگ و جهاد و مقاومت هم وجود دارد
فقط باید میدان مبارزه آن را شناخت همانطور که شهید حججی متولد دهه هفتاد اصلا جنگ و جهاد و امام را ندیده بود از نشستن پای منبر و زیر بیرق ابالفضل العباس و روضه امام حسین(ع) راه خود را پیداکرد و با دادن بهترین چیزهای زندگیش به بهترین های ماندگار رسید.
این روایتگر دوران دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه اگر ذره ای از مقاومت کوتاه بیاییم و عقب نشینی کنیم دشمن جلو می آید گفت: باید با پایمردی و مقاومت و نبرد دشمن را خسته و ناامیدکرد.
سردار حبیبی، در پایان اظهارداشت: شهدا قبل از هر عملیاتی به محضر آقا می رفتند و خواسته خود را از آن حضرت می گرفتند.
همایش شمس الشموس همزمان با چهارمین شب از دهه کرامت و برگزاری جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان با سخنرانی حجت الاسلام دکتر مسعود عالی در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان برگزارشد.
شایان ذکر است: یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان ترین پدر» و به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع)کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در این شهرستان به مدت 11 شب و همزمان با شام روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت(13 تیرماه ) در قالب آیین افتتاحیه در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان آغاز شد و تا 23 تیرماه شام ولادت امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید ادامه دارد.
یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با بیش از یکصد آیتم از برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی و نگاه مهندسی فرهنگی در قالب 8 همایش تخصصی شامل جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی با معیارهای رضوی، همایش انتظار، همایش مهرورزی ، همایش باب الجواد(ع) و همایش طب رضوی از 13 تا 23 تیرماه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با ما