ه گزارش روابط عمومی موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام کاشان حجت‌الاسلام ابوالقاسمی، کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به حدیث معروف سلسله الذهب گفت: کلام «لا إلهَ إلّا اللّهُ یعنی هیچ معبودی بجز الله نیست» دژ و حصار من (خدا) است پس هر کس به دژ و حصار من داخل شود از عذاب من امنیت خواهد یافت، و این شروطی دارد و من (علی بن موسی الرّضا) یکی از آن شرط‌ ها هستم.

وی، با تاکید بر اینکه اهمیت فراوان این حدیث که ٢٠ هزار نفر آن را کتابت کردند و  کلاس درس هزاران نفری شود گفت: اگر قرار است وارد این دژ محکم شویم باید نفس را کنار بگذاریم و البته امام رضا(علیه السلام) در جای دیگری می فرماید حصن حصین خدا ولایت علی ابن ابی طالب، محبت حسین و اهل بیت(علیهم السلام) است.

به گفته وی، امام رضا(علیه السلام) حدیث دیگری در مورد دژ وحصین محکم خدا با این مضمون و محوریت ولای علوی «ولایت علی ابن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن عذابی» فرمودند.

وی، پیوند خراسان با آخر الزمان و گره خوردن آخر الزمان با فتنه ها و عذاب های آخرالزمان را یادآورشد و گفت: بر این اساس است که امام رضا(علیه السلام) در این مسیر استراتژیک یک رمز عملیات و نقشه راه با عنوان حدیث سلسله الذهب را فرمودند.

همایش انتظار مهدوی در ششمین شب از جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با حضور و اجرای امید معنوی خواننده آئینی رسانه ملی و سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسمی در دبیرستان امام خمینی ره کاشان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با ما